dimecres, 25 d’abril del 2018

Jocs Florals 2018 (III)

A continuació reproduïm la poesia de l'Eduard Balaguer, guanyadora dels Jocs Florals 2018


Absència transcendental
En la foscor buida, recordant
el dolor, l’agonia que et vaig fer passar
Eclipsat per l’obscuritat, recobrant
els teus plors, els teus socors que ningú va escoltar

El color vermell que governava el nostre estatge
l’olor del pas de la fusta al carbó
tot el conjunt, en aquell bell paisatge
havia causat una distorsió

Tu vas desaparèixer entre les flames
jo només vaig fugir com un traïdor
tu vas ser la resplendor d’una dama
jo la penombra d’un rei ple de buidor

La teva última mirada
no era sinó un recull de cendres
que es va emportar la ventada
d’aquells temps tan negres.

La por m’obre els ulls, desconcertat
el teu cor batega, un malson em tenia cegat
gaudiré de la teva presència, ara que està
i als daus no tornaré a jugar, o aquest joc s’acabarà.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada